Co i kiedy możesz wrzucić sobie w koszty? - Amazon Freedom Project

Co i kiedy możesz wrzucić sobie w koszty?

9 kwietnia 2019
Co i kiedy możesz wrzucić sobie w koszty?

Wiadomym jest, że jeżeli zakładamy firmę, to generujemy pewne koszty. Do kosztów możecie wrzucić:

  • zakup sprzętu tj. komputer, tablet, aparat, który jest Wam potrzebny np. do robienia zdjęć na listing itp.
  • jeżeli macie np. swoje miejsce pracy w domu, to możecie zakupić wyposażenie biurowe, czyli długopisy, zeszyty, biurka, fotele, itp. i również wrzucić to w koszty
  • kupno telefonu komórkowego, bo potrzebujecie przecież kontaktować się z kurierem, dostawcą itp.
  • kupno telefonu komórkowego, bo potrzebujecie przecież kontaktować się z kurierem, dostawcą itp.
  • wszystkie podróże, które odbywacie w związku z Waszą pracą
  • koszty transportu Waszego towaru
  • koszty reklamy, bo na Amazonie mamy PPC, reklamujecie się również na Facebooku
  • kursy Amazona i webinary, ale jeżeli związane są one bezpośrednio z Waszą działalnością. W przypadku, gdy macie np. firmę budowlaną i chcecie wrzucić sobie w koszty kurs Amazona, to niekoniecznie będzie się on kwalifikował jako Wasz koszt, bo nie jest powiązany z Waszą pracą. Pamiętajcie więc, że jeśli chcecie się dokształcać, rozwijać w jakimś kierunku i decydujecie się na zakup jakiegoś kursu, to musi się być on zgodny z profilem Waszej firmy, żebyście mogli wrzucić sobie go w koszty.

Generalnie w koszty możecie wrzucić wszystko to, co jest niezbędne i czego będziecie potrzebować do obsługi Amazona.

Czy mogę wrzucić w koszty to, co zakupiłem przed założeniem firmy?

Tak, jak najbardziej. Np. urządziliście biuro zanim założyliście firmę, kupiliście odpowiedni sprzęt, czy nawet kurs, aby kształcić się w tym kierunku, to wszystko możecie wrzucić w koszty. Niektóre rzeczy ograniczone są czasowo do pół roku, a niektóre do roku. Polecam jednak w tej kwestii skontaktować się z księgowym, który poda dokładną listę tego, co i kiedy możecie wrzucić w koszty. Jeżeli np. kupiliście kurs w styczniu, a dopiero firmę założycie w czerwcu, to jak najbardziej może to być Wasz koszt, bo ponieśliście go wcześniej, ale był on niezbędny do rozpoczęcia działalności. Także cały koszt kursu będziecie mogli śmiało wrzucić w koszty na rzecz otwarcia i rozwoju firmy.

Jak rozliczać koszty?

Powiedzmy, że zarobiliście w danym miesiącu 10 000 zł, więc to jest Wasz zarobek, od którego musicie odprowadzić swój podatek dochodowy. Przyjmijmy, że nasz podatek dochodowy wynosi 20%, co daje 2 000 zł podatku dochodowego z sumy 10 000 zł. Zapłaciliście go od uzyskanego dochodu, ale z racji tego, że w tym miesiącu kupiliście sobie np. komputer za 5 000 zł, to tak naprawdę nie zarobiliście 10 000 zł, tylko 5 000 zł. Podatek dochodowy liczycie więc w takim przypadku od 5 000 zł, czyli macie do zapłacenia 1 000 zł podatku zamiast 2 000 zł. W ten sposób rozliczacie abonament za telefon, sprzęt komputerowy itd. Wszystko to, co możecie wliczyć sobie w koszty i dzięki temu zapłacić mniejszy podatek dochodowy.

Jeżeli macie jednak spółkę lub mieszkacie w Anglii i Wasza firma zarobiła 10 000 zł, to najpierw płacicie corporation tax albo cit, czyli podatek od dochodu firmy i wtedy zamiast płacić ten corporation tax od kwoty 10 000 zł, to umniejszacie tę kwotę o sumę, którą wydaliście np. na zakup komputera, załóżmy 5 000 zł i od tego 5 000 zł płacicie podatek od dochodu firmy.

Co i kiedy możesz wrzucić sobie w koszty?
4.8 (96.67%) 12 głosy

Jeden komentarz

  1. Radek 31 lipca 2019

    Cześć Norbert mały edit w Niemczech niestety nie można wrzucić nic w koszty które ponieśliśmy przed założeniem Spółki lub Gewerbe. Pozdrawiam

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *